Forum

...

Erling Larsen

25 feb 2019 19:07

Mest for pengene

Jeg har haft 3 forskellige Halls drivhuse´og et 12 kantet i forskellige villahaver.
Nu er jeg flyttet i lejlighed, og vil have et drivhus i mit sommerhus.
Jeg må opstille et drivhus på max. 8,3 m2
Er i tvivl om jeg vil have hærdet glas eller alm.. hvis det bliver alm.. glas
vil jeg opsætte kraftig trådhegn foran drivhuset af hensyn til mine små børnebørn.
Sidehøjde min. 135 cm.. 4 oplykkelige vinduer, stormsikker konstruktion og
rimelig let at samle

Hvad skal jeg købe ?

5 Kommentarer til dette indlæg

...

Drivhusklubben

27 feb 2019 12:09

Hej Erling

Det lyder som om, at hærdet glas vil være den bedste løsning, når der er børnebørn. Så kan du også invitere de små ind i drivhuslivet.

Hvis dine gode erfaringer med Halls betyder, at du vil have Halls igen, kan jeg anbefale dig at se på Halls 2019-nyheden Halls Qube (http://www.hallsgreenhouses.com). Det er et rigtig fint og stærkt drivhus med hærdet glas.

Den største størrelse Qube er 6,4 m². Så hvis du er interesseret i noget større kan Juliana Compact eller Juliana Junior være et godt bud. Den største Compact er 8,2 m², den mindste Junior er 8,3 m² (http://www.juliana.com)

På hjemmesiderne finder du links til forhandlere. (Vær opmærksom på, at ikke alle forhandlere af Junior tilbyder hærdet glas). Webshoppen http://www.drivhuscenter.dk tilbyder alle tre modeller – og selvfølgelig mange andre.

God fornøjelse med dit drivhus.

...

Erling Larsen

06 mar 2019 11:54

Mange tak
Jeg synes drivhuset er for lavt, men flot er det.
Jeg har som sagt halt 2 stk 10 m2 Halls drivhuse som var meget svære at samle, men holdt i mange år.
Jeg har fundet et Halls Magnum 8,3 med 3 mm hærdet glas og 4 vinduer , men jeg er i tvivl om det stadigvæk er svært at samle ?
Er det stadigvæk et brugbart hobby-drivhus ?

Alternativ har Bilka et 8,3 m2 Uranus med 4 vinduer og god sidehøjde, men det fås ikke med hærdet glas.
Alternativ kan Juliana levere 8,3 m2 Junior , men kun med 2 vinduer (Min erfaring siger mig at udluftning
er meget vigtig) Mod merpris fås Junior med hærdet glas, men nu begynder prisen at blive høj.

(,3 m2 er max. størrelse
Hvad skal jeg købe ? lige nu er Halls med hærdet glas vel det eneste på markedet til rimelig penge ?

...

Erling Larsen

06 mar 2019 13:12

rettelse
8,3 m2 er max. størrelse
Hvad skal jeg købe ? lige nu er Halls med hærdet glas vel det eneste på markedet til rimelig penge ?

...

Dus www.dk3000.dk

10 mar 2019 08:44

Hej Erling,
Hvilken model der er bedst for dig Er svært at svare på, der findes heldigvis et utal af forskellige modeller.
Vedr. Montagen, så har du ret i at det kan være drilsk nogle gange, men langt fra umuligt.
Hvis du selv samler det og render ind i problemer, så er du velkommen til at kontakte mig, så skal jeg gerne vejlede dig så du ender med lige det resultat du ønsker.

Mvh,
Martin Petersen
Servicefirmaet DK3000

...

Erling Larsen

29 mar 2019 13:54

Jeg har bestilt et Uranus 8300 i Silvan
Desværre var det ikke muligt at finde et drivhus med hærdet glas der
passede til mine krav.
Jeg bestiller selv hærdet glas til den side der vender mod legepladsredskaber etc.

TAK FOR JERES HJÆLP

Velkommen til
Drivhusklubben.dk

- et GRATIS forum for alle drivhus- og haveentusiaster!

Bliv medlem af klubben
Opret nyt indlæg

Som medlem i drivhusklubben kan du oprette indlæg i vores forum og komme i dialog med andre medlemmer og vores eksperter.

Opret indlæg