Forum

...

jesper lindholdt

07 apr 2019 19:09

Halls Qube diverse spørgsmål

Hej

Vi har købt et Hall Qube 6.1 m2. Vi er i gang med at samle dette..

Jeg har samlet en del IKEA møber igennem tiden. Og det må man sige om Svensken: De er dygtige til at fremstille samlevejledninger!! Uden at fornærme nogen, tænker jeg Juliana og Halls kunne lære noget af IKEA. (har også kigget Juliana compact samlevejledninger igennem) Det er jo nærmest blot eksplosions tegninger og ikke rigtige samle vejledinger..

Dørskinnen er fremstillet af noget metal, som - man kunne tro - komme til at ruste? Er der nogle gode råd mod at forebygge dette kommer til at ske..?

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om møtrikkerne og boltene til soklen ligeledes er modtagelige for rust? Jeg ved godt, et sort "plastikdippedut" ala en hætte kan skjule rust, men ikke rigtig forhindre dette.. Kunne man fylde hætten med fedt før den påsættes så bolten er smurt ind i fedt.??

Hvis man placerer sit Halls drivhus direkte på en teresse med 40x40 fliser, bør man så anbefale at sokkelhjørnerne støbes i cement, eller vil det være nok, hvis man skruer det ned i fliserne med store rawplugs og tilsvarende skruer?

2 Kommentarer til dette indlæg

...

Lars Lund

08 apr 2019 20:20

hej Jesper. Generelt er drivhuse ikke lette at samle, uden man er et par stykker om det. Det har du bare helt ret i. Det virker lidt slasket og spinkelt, men når det så er samlet, så er det ok. Normalt er bolte og skruer af enten alu eller rustfrit stål. Det vil jeg også tro Halls er. Med mindre der er godt med læ, vil jeg kraftigt anbefale, at du laver puntfundament. De senere år har der været en del storme med mange væltede drivhuse, og skal du have noget fra forsikringen, kræver de et fast/ punktfundament.

...

Elisabeth Møgelvang

13 apr 2019 13:33

Vi har lige samlet et Hall Quebe drivhus på 6,1 m og ja, vejledningen er godt nok ikke nem.
Hvis I ikke er nået dertil endnu, så vær lige obs. på, at når vinduet skal skal samles, så er der en pose, hvor skruerne er lidt mindre end de andre. Det overså vi i første omgang og brugte timer på at få det forb.... vindue samlet.

Velkommen til
Drivhusklubben.dk

- et GRATIS forum for alle drivhus- og haveentusiaster!

Bliv medlem af klubben
Opret nyt indlæg

Som medlem i drivhusklubben kan du oprette indlæg i vores forum og komme i dialog med andre medlemmer og vores eksperter.

Opret indlæg