Forum

...

Niels A

13 okt 2017 16:53

Glasset i taget "skrider" ned

Hej i klubben.

Jeg er den lykkelige medejer af et HALLS 128 drivhus - ORANGERIET kaldes det her i lokalområdet. Det er bare et af mine fristeder, hvor jeg øver og udvikler mine grønne finger - og ikke mindst "philosoferer" og tænker "fine" tanker om dette og hint.

Jeg sidder der i solskin og i regn - og her er det så jeg opdager at det regner ned på mig. Skulle ikke kunne lade sig gøre, men.................

Nærmere efterforskning viser at nederste glas står nede i bunden af tagrenden og de ovenfor hvilende glas er "fulgt med ned. Der er ikke monteret en "bærekrog" til bæring af nederste glas (i taget).

Har lige kigget på den eksisterende montagevejledning og erkender at jeg ikke kan se problemet berørt heri.

Er der nogen af Jer derude i den virkelige verden der har erkendt tilsvarende problem og evt. har en løsning herpå?

Mvh
Niels A

P.S.: Disq her ikke en disq, men en høflig rådspørgning rundt i klubben! ;-)

2 Kommentarer til dette indlæg

...

Lars Lund

21 okt 2017 17:44

Det er et ikke ukendt problem. Du kan enten sætte ekstra clips på, endnu bedre lime glasset fast med silikone. Det sidste gør også selve huset stærkere .

...

Niels A

22 okt 2017 14:55

Kære Lars

Tak for dit svar. Ja jeg fornemmede at andre måtte have erfaret noget tilsvarende. Endnu engang tak for dit svae

Mvh

Niels A 

Velkommen til
Drivhusklubben.dk

- et GRATIS forum for alle drivhus- og haveentusiaster!

Bliv medlem af klubben
Opret nyt indlæg

Som medlem i drivhusklubben kan du oprette indlæg i vores forum og komme i dialog med andre medlemmer og vores eksperter.

Opret indlæg