Velkommen til Drivhusklubben og en verden af drivhusliv

Drivhusklubben skal være stedet, du søger - uanset, om du vil inspireres, er ny drivhusejer, lige har et spørgsmål om drivhus, eller om du er en erfaren drivhusentusiast, der vil øse af din egen viden og hjælpe andre.

Vi skal dele vores glæde, tips, tricks og gode ideer.

Vi er helt nye ejere af et Juliane Gartner drivhus på 18,8 m2, som skal sættes op i ferien.

Vores overvejelser går på, om vi skal støbe hele gulvet med beton, eller om det er en dårlig ide, når vi også gerne vil have gule belægningssten ovenpå?

Vi vil meget gerne have gode ideer og gode råd.:-)

Views: 143

Svar på dette

Svar til dette indlæg

Dette synes jeg er et interessant spørgsmål, men jeg er desværre ikke ekspert. Vi har lige fået nyt drivhus, dog kun på 9 m2, så det er ikke helt sammenligneligt. Jeg skrællede græstørvene i drivhuset af, lagde 2-3 cm stenmel på jorden og afrettede det langs soklens underkant. Så lagde jeg kompositbrædder direkte på stenmelet. Altså et løst gulv, men det fungerer indtil videre godt, og er behageligt at gå på. Om det ville fungere i et stort drivhus ved jeg ikke.

Hvis du støber beton har du afskåret dig fra fremtidige ændringer. Jeg har herregårdssten, og har jævnligt brug for at komme ned under gulvet med ledninger og slanger. En god ukrudtsdug under stenene hjælper, prøv at kigge lidt rundt på sygeplanter.dk

Jeg har lige skiftet mit vandingsanlæg til fødevaregodkendte slanger - så er det nemt at lirke stenene op, så slangerne kan komme under gulvet.

Du skal klart vælge en ganske almindelig løsning med sten lagt på grus, som man gør på trasser. Det andet giver ikke rigtig mening og er ikke umagen værd. :)

RSS

Som medlem af Drivhusklubben kan du ikke blot læse spændende artikler om fx dyrkning - du kan også deltage med egne indlæg og kommentarer!

Følg Drivhusklubben:

© 2018   Drivhusklubben er drevet af Juliana A/S.   Powered by

Skilt  |  Kontakt os  |  Privacy Policy  |  Terms of Service