Velkommen til Drivhusklubben og en verden af drivhusliv

Drivhusklubben skal være stedet, du søger - uanset, om du vil inspireres, er ny drivhusejer, lige har et spørgsmål om drivhus, eller om du er en erfaren drivhusentusiast, der vil øse af din egen viden og hjælpe andre.

Vi skal dele vores glæde, tips, tricks og gode ideer.

Hej

Vi har problemer med at vand løber ind i drivhuset. Vi har lige lagt nye fliser med fald fra drivhuset før vi opsatte det. Vandet løber ind via renderne i fiserne og  under det orginale fundament som er punktstøbt efter forskrifterne.

Hvad gør vi?  Drivhuset dugger til og vi frygter vinterhalvåret. Vi forstiller os, at det desværre er nødvendigt med en fuge.Men hvordan og hvilken?

VH

S. Lauritsen

Views: 497

Svar på dette

Svar til dette indlæg

Det er et af de spørgsmål der er meget lettere at besvare, hvis i vedhæfter et billede. Kunne I ikke gøre det ?

Hej Igen.

Her et billed af vand der løber ind under sokkel.

Vedhæftede filer:

Hej Nils Så er jeg hjemme igen efter fem hektiske dage på CPH Garden udstillingen. Jeg blev først lidt bekymret da jeg så billedet, idet jeg tænkte : De har da vel ikke sat drivhuset direkte på fliserne, men da jeg læste den oprindelige tekst, at I har lavet et punktfundament, blev jeg beroliget. Men hvis I nu havde lavet et egentlig fundament, så var huset løftet lidt fra jorden, men sådan er det så ikke. :) To umiddelbare forslag:

I kan lave en fuge med sort silikone, der kan hæfte på beton og jern. Det kan de fleste bygningssilikoner. Jeg nok vil lægge den indefra. 

I kan fylde renderne mere op med stenmel. Det ligger mere fast og vil kunne opsuge vandet. Stenmel fåes i en farve der vil passe til fliserne. Få også så meget som muligt af melen ind under soklen, ved at feje det ind.

Et drivhus skal altid udluftes godt. Om sommeren kan i roligt lade både dør og vinduer stå åben dag og nat. Så undgår i det der giver flest sygdomme i et drivhus, nemlig kondens. det er den største fejl at man lukker drivhuset om natten - om sommeren.  

Også om vinteren skal der være udluftning. Nu ved jeg ikke helt hvad i tænker skulle være risikoen om vinteren. Måske du lige kan uddybe det med et par ord. Har du planter i drivhuset om vinteren ? 

En anden mulighed er at hæve jeres gulv i drivhuset, med endnu en flise. 

Hej Lars.

Tak for svaret.

Det er nyt for os at have et drivhus/oase, hvor vi både skal opholde os og have planter, så vi har nok været lidt bange for at kondens/skimmel skulle få overtaget. Det var nyt for mig, at man skal lufte så meget ud, både sommer og vinter. Det prøver vi fremover.

M.v.h

Niels

RSS

Som medlem af Drivhusklubben kan du ikke blot læse spændende artikler om fx dyrkning - du kan også deltage med egne indlæg og kommentarer!

Følg Drivhusklubben:

© 2018   Drivhusklubben er drevet af Juliana A/S.   Powered by

Skilt  |  Kontakt os  |  Privacy Policy  |  Terms of Service