Velkommen til Drivhusklubben og en verden af drivhusliv

Drivhusklubben skal være stedet, du søger - uanset, om du vil inspireres, er ny drivhusejer, lige har et spørgsmål om drivhus, eller om du er en erfaren drivhusentusiast, der vil øse af din egen viden og hjælpe andre.

Vi skal dele vores glæde, tips, tricks og gode ideer.

så fik jeg endelig mit første drivhus. Et lille hobby et på 5 kvm.

Jeg bor i rækkehus, så haven tillader ikke et større et :)

Nå, men før drivhuset, havde jeg en flise terrasse af holmegård med det obligatoriske fine grus nedenunder fliserne. 

Vi har så gravet en rende ud til fundamentet og gjort det stabilt. 

Nu står drivhuset i sin fulde pragt, uden nogen form for indretning endnu. Hertil har jeg nemlig lidt spørgsmål:

Jeg vil gerne dyrke direkte i jorden, men eftersom der ligger fliser og grus i hele bunden af drivhuset lige nu, så er jeg lidt på herrens mark. 

Jeg ville gerne vippe nogle fliser op på højkant og derned skabe en enkelt sti i midten af drivhuset, med jord i begge sidder samt i enden. MEN - udover selvfølgelig at fjerne fliserne, hvor meget grus og jord skal jeg så grave op og fjerne? Og hvilken jord skal jeg lægge ned istedet, som er perfekt at dyrke i?

skal jeg købe en Big bag af noget? Og hvis ja, kan jeg så også bruge den samme jord til mine plantekasser som står ved siden af drivhuset? Eller skal det være to forskellige typer jord til drivhus/køkkenhave? 

Jeg glæder mig til at komme igang og venter spændt på jeres kloge svar :) 

Views: 184

Svar på dette

Svar til dette indlæg

Tillykke med dit drivhus. Du skal have alt grus væk og skifte det med jord. Og ja, hvis du ikke har brugt den jord du bruger til plantekasser, så kan du sagtens bruge den i dit bed. Lige i dag har jeg set at Bauhaus har sække på 40 liter til 4,75 kr. Det er det billigste jord du kan skaffe, så det ville jeg nok tage fra i. Ellers skal du bare have fat i noget godt muldjord og her se hvor du kan få det billigst. Drivhus og køkkenhave, ja det er bare samme jord.  

RSS

Som medlem af Drivhusklubben kan du ikke blot læse spændende artikler om fx dyrkning - du kan også deltage med egne indlæg og kommentarer!

Følg Drivhusklubben:

© 2018   Drivhusklubben er drevet af Juliana A/S.   Powered by

Skilt  |  Kontakt os  |  Privacy Policy  |  Terms of Service