Velkommen til Drivhusklubben og en verden af drivhusliv

Drivhusklubben skal være stedet, du søger - uanset, om du vil inspireres, er ny drivhusejer, lige har et spørgsmål om drivhus, eller om du er en erfaren drivhusentusiast, der vil øse af din egen viden og hjælpe andre.

Vi skal dele vores glæde, tips, tricks og gode ideer.

Hej

I år er mit første år med drivhus. Vi har fået et 9,9 m2 drivhus gratis som vi selv har skilt ad og samlet igen. Jeg har gravet tørv af og gravet ibminimum to spadestiks dybde for at løsne jorden.

Jeg  har plantet agurker i små høje, dækket dem med ukrudtsdug, sat store urtepotter ned ved siden af for vanding og dækket dugen med skærver format holde på varmen. 

Tomater er sat bag ved agurker e og der er undersået med hvidkløver. Basilikum er plantet imellem tomater. 

Jeg grundvandede jorden et par dage før jeg plantede ud den 6. Maj. Tomaterne har fået vand en gang om ugen men agurkerne er først vandet igen her tre uger efter udplantning. De ser så sunde og flotte ud og vi har høstet lidt agurker de sidste 4 dage med fantastisk smag. 

Hvornår og hvor meget gøder i jeres agurker og tomater når i dyrker direkte i jorden?

Views: 71

Svar på dette

Svar til dette indlæg

Det lyder som du har helt tjek på det:) det er en meget fin beskrivelse af hvordan man kan dyrke i bede og alligevel spare temmelig meget på vand. Det meste vand fordamper, men da du har en dug over holder den også på vandet. Det er smart. Du kan se på bladene om de mangler gødning. De må ikke blive for lyse og tomater helst over i det mørkegrønne. Hvis du bruger købt gødning vil det dog fremgå af emballagen. Det afhænger jo lidt af hvor meget gødningen er fortyndet tog hvad den i øvrigt indeholder. I bede er behovet for gødning mindre end i sække.  

Tak Lars. Jeg har nyst at læse dine bøger og fundet meget inspiration den vej. Jeg er begyndt at vande med gødning hver gang jeg vander og det gør jeg med 1,5-2 ugers mellemrum. Det lader til at virke fint. Der er masser af agurker og tomater. Jeg anbefaler denne dyrkningsmetode til alle jeg snakker med for jeg synes det er en fatastisk måde at dyrke på.

RSS

Som medlem af Drivhusklubben kan du ikke blot læse spændende artikler om fx dyrkning - du kan også deltage med egne indlæg og kommentarer!

Følg Drivhusklubben:

© 2018   Drivhusklubben er drevet af Juliana A/S.   Powered by

Skilt  |  Kontakt os  |  Privacy Policy  |  Terms of Service